Thursday, April 24, 2014

Rezeki ke negara orang

hii assalamualaikum,,alhamdulillah rezeki aku bila dah nak satu sem je lagi nk graduation aku dapat tawaran buat final sem aku dekat London untuk program transformasi kecemerlangan pelajar generasi baru di University tecnolgy of creative  LIMKOKWING,United Kingdom yang di taja penuh oleh FELDA. Sebelom ni aku buat latihan industri (Li) aku dekat NSTP bangsar selama 3 bulan setengah sebagai photographer,pengalaman aku di sana takkan aku lupakan dan banyak yang aku belajar di sana walau pon hanya seketika je....bagi aku NSTP salah satu tempat yang sesuai bagi mereka yang meminati photojournalism cam aku ni hehehhee....


okokok...... berbalik semula pada kes yg aku dapat tawaran ke London takdi hehehe,,,,,aku rasa bersyukur tak teramat sangat and aku nak ucapkan banyak terima kasih kepada Felda ,perdana menteri Malaysia dato' seri Najib  selaku menteri felda and kepada parent aku dan kawan2 aku yang banyak menyokong aku and bagi sokongan saat aku tak tahu mana hala tuju aku dahulu, insyaallah aku akan buat yang terbaik,,,ha ni nak cerita saat nya aku dapat surat tawaran ni bagai tak percaya seorang anak kampong yang dahulu nya di  gelar mat pomen moto and sebahagian nya hehehehe dapat belajar di London selama 3 bulan setengah,,, alhamdulillah dapat jugak aku merasa hijrah ke negara orang untuk cari pengalaman, dekat sini aku akan cari sebanyak mungkin pengalaman untuk aku dan perbaiki diri aku ni,,,ha terutamanya bahasa inglis,,,,dekat sini maybe inglis aku akan aku perbaiki,,, ni la masanya kite  nak belajar cara hidup bangsa lain , kehidupan yang yang aku lalui sebelom ni di kampong berbeza dengan tempat yang aku berhijrah seketika ni,,hehehhe,,yela orang cakap keluar la dari kotak kalau nak lihat cahaya,,,so mana yang baik aku ambil jadi kan pengangan dan mana yang kurang aku ambil jadi kan pengajaran...ALHAMDULILLAH ....

 
    bergambar semasa di cmpus





    ni salah sedikit gambar sewaktu disini :)




1 comment:

Satay Sedap Kuantan

Hi semua Assalamualaikum.. Ramai yang bertanyakan dekat mana nak makan sedap dekat kuantan terutamanya penggemar satay / sate / satey kan ...