Monday, March 9, 2015

Bagaimanakah Cara Untuk Posing Ketika Photoshoot

Assalamualaikum dan salam sejahtera

 Haii ha kali ni nak kongsi kan serba sedikit ilmu bagai manakah cara untuk seseorang model yang baru berkecimpung dalam dunia modeling ni..

 So biasa lahkan kalau sebut sal orang baru sudah semestinya banyak perkara yang
kite perlu pelajari,tapi yang penting sekali adalah yakin diri focus and rajin pasti akan berjaya dalam apa jua keadaan sekali pon.

 Bagi beginner yang baru nak start biasa nya akan ada rasa malu malu and kekok dalam setiap post post yang di lakukan,so k tak apa jangan malu just buat sahaja dahulu apa yang kita rasa selese,sudah tentunya kita akan mengikut arahan dari photographer yang berada di hadapan kita ha kalau takdew photographer nak post jadi apa kan hahahahaha....

 Bila sebut soal fashion kan bagi aku fashion adalah satu keselesaan dan keyakinan bagi seseorang itu bila di gaya kan,bila kite selesa dengan apa yang kita pakai atau gayakan sudah tentu nya kita akan rasa lebih yakin dan bergaya,yelakan dah kalau pakai baju yang kita rasa tak sesuia apa guna nya kita sarung ke tubuh badan ni kan :)

 Yela aku pon bukan lah who someone pandai sangat dalam dunia fashion ni just nak kongsi kan sedikit apa yang aku tahu hehehe jangan marah ye,,maklum la kite sebagai manusia kena sentiasa banyak belajar dari apa jua keadaan sekali pon

 Okay bagi aku lah kan sebagai seorang photographer,ketika aku sedang photoshoot aku lebih sukakan model itu sendiri yang post senang cakap ikut suka hati die lah janji cantik,sebab terkadang wajah manusia ni ada part part yang cantik bila shoot secara tak sengaja so aku selalu cakap just post and post and kadang kadang sahaja je aku suruh dieorang post macam mana aku nak  .

 Senang kata aku lah kan  fashion is about confidence so apa lagi hehehehe...
yes memang senang cakap tapi tak mudah buat, so we must learn and terus kan belajar sebab ilmu ni tiada penghujung dan jangan lah sampai bila ada ilmu tu kedekut koi koi hehehe,,, so kalau ada ilmu bermanfaat kongsi2 ler ye huhuhu...

 Ha ni lah gambar contoh yang aku dapat kongsikan huhu and apa yang penting research







 Ha okay lah setakat ni sahaja lah yang dapat aku kongsi kan apa yang salah harap di tegur agar kita bersama sama maju dalam apa jua yang kita hajati akhir kata dari aku hidup tidak seindah kata kata hanya kita sahaja yang tahu apa yang kita lalui di saat sukar so anggap lah ianya sebagai satu pengalaman kerna sebaik baik guru adalah pengalaman.

Okay tq sebab sudi membaca :)....

No comments:

Post a Comment

Satay Sedap Kuantan

Hi semua Assalamualaikum.. Ramai yang bertanyakan dekat mana nak makan sedap dekat kuantan terutamanya penggemar satay / sate / satey kan ...