Monday, March 2, 2015

Lighting In Studio

Assalamualaikum dan salam satu Malaysia :)

 Ha kali ni nak kongsi kan lah sikit gambar gambar di dalam studio,
sebenarnya kalau nak di ikutkan 1 atau 2 lighthing sudah mencukupi untuk shoot di dalam studio untuk menampakkan gambar itu cantik,tapi kalau ada lighting yang lebih lagi cantik sebenarnya, sebab korang boleh buat macam macam jenis lighting.

 Lighting ni jugak boleh kita gunakan untuk cahaya kepada model selain itu menutup kekotoran pada back ground dengan pancaran lighting boleh mencerahkan permukaan dinding di belakang, sememang ianya asas di dalam photography without light photography is nothing.

 Almaklum lahkan tak semua studio tu bersih tambahan pulak yang berwarna putih macam gambar yang korang tengok kat bawah ni aku edit  background  die sikit jer yang lain tu saja nak tunjuk kan kesannya hehehehe so korang bole tengok and cari penyusunan lighting macam mana atas kehendak korang


Sebut soal penyusunan lighting ni korang just ingat kiraan 360 jer,,,bagi aku pengiraan ni simple buat aku hehehe,kadang kadang pon aku main alih kan jer lighting mengikut kehendak aku hehehe...



haa? apa korang tanya aku mcm mana nak hilang kan kotoran di back ground hehehehehe... mudah ajeerr  korang tau tak PATCH TOOL and CLONE STAM haaaa apa tak tahu ,, hehehe ini lah mende nya yang ada dalam photoshoop




ha dah tahu kan hehehhe and mende ni jugak lah yang korang guna untuk licin kan kulit muka .....ooooo






                          Ha dan ini lah gambar nya yang xsiap editkan lagi :)















 Ha ok tak? faham tak? ,,kalau nak faham lagi korang kena banyak buat rujukan and praktis kan tau,sebab perkara macam ni kena banyak rujukan dan contoh gambar ni bukan lah yang terbaik sekadar perkongsian dari aku, memang semua orang ada masalah ini nak tau apa iaitu malaz tapi if kita nak berjaya dalam sesuatu tu apa yang perlu kita ingat tiada jalan mudah untuk berjaya dan bekerja kuat atas sesuatu itu :) insyaallah berjaya.

 Okay lah tq sebab sudi membaca perkongsian dari aku yang tak seberapa ni :) okay jumpew di lain waktu bye....

No comments:

Post a Comment

Satay Sedap Kuantan

Hi semua Assalamualaikum.. Ramai yang bertanyakan dekat mana nak makan sedap dekat kuantan terutamanya penggemar satay / sate / satey kan ...