Saturday, May 3, 2014

Malaysia kitchen spring market,London

  halo halo and assalamualaikum........

 Aku ni kan semenjak dua menjak ni asyik mengidam makanan Malaysia je,,,heheh maklum la bila dah berada dekat tempat orang ni nak dapat apa yang dekat tempat sendiri payah,,hahahahaha,
ni aku bukan nak cerita sangat sal mengidam ibu mengandung aku tu,heheheh ni just nk kongsi sikit 
hari ni aku dengan kawan kawan aku pergi ke festival Malaysia kitchen spring market di Southbank. 
Pehhh......maklum la kan,,,aku ni specis yang tak boleh tahan dengar makanan ni sah sah la aku kena pergi hehehehehe,,....


Malaysia kitchen spring market di Southbank



                                             bukan main dieorang dapat makan hehehehe,,,,


 Ha dekat situ macam macam ada,,,salah satunya satay,apam balik ,roti canai dan sebahagian nya,,,yang membuat kan aku lagi terkejut hehehehehe tau apa,,,,petai pon ada,,heheheh,,,memang terbaikk,,,
yang menjadi daya tarikan ramai dekat situ macam roti canai dan satay,,,,ni aku nak cakap mat salleh kat situ beratur kot nak beli,,,ni kan pulak aku sah sah awal lagi beli hehehe,,,



ha,,,ni satay nya,,,,,,

ha ni korang tengok ada petai ,ade serai ,,hehehehe,,,,best.


magie pon ada dan seangkatan dengan nya,macam rempah masakan,sos and kicap.


 Dapat la jugak aku melepas kerinduan dekat Malaysia,,hehehe,,,kata orang hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri,,...


 Festival ni berlangsung selama 2 hari start pada 3 - 4 may '14 pada jam 10am - 7pm,,,,,jadi nya
2 hari lah dapat rasa makan Malaysia,,maksud aku bukan nya takde langsung makanan kite dekat sini ade je,,,cuma bagi aku kalau festivel macam ni la baru rasa seronok,,hehehhe,,,,,,.....dengan ada nya festival macam ni serba sedikit dapat memperkenal kan kepada warga London apa itu Malaysia.... 

So setakat ni lah perkonsian aku,,,tq sebab sudi bace,,,,,,macehhh....

2 comments:

Satay Sedap Kuantan

Hi semua Assalamualaikum.. Ramai yang bertanyakan dekat mana nak makan sedap dekat kuantan terutamanya penggemar satay / sate / satey kan ...