Monday, May 5, 2014

Pahang vs Johor separuh akhir (1) piala Fa

hii assalamualaikum dan salam satu malaysia,,,,

 Ha,,,ni nak tanya korang bilanya last main bola,,,hehehehe,,,kalau korang tanya aku,aku betoi2 last main bola masa tingkatan 5 je wakil sekolah ,posisi aku sebagi penjaga gol,,hehehehe....bukannya aku tak nak main bola terus pas tu,main jugak tapi tak sesirius macam dulu la,,heheh maklum lah badan dah makin berisi,,so nak bersukan ni malas la cikit,so sekarang ni aku just banyak tumpu dekat gym je kalau nak bersukan,,,,...maklum la nak jadi katang ehehehehe....

 Sebenarnya aku bukannya nak cerita sal bila last aku main bola,,hehehe,,,ni saja je nak kongsi pengalaman aku menonton bola dari perantaun dengan kawan2 aku dekat sini ,,,korang pon tahu hari ni Pahang tertemu Johor di perlawanan separuh akhir satu di stadium Lakim Johor,,,maklum la piala Fa ,,,pasukan yang main pulak Pahang dengan Johor yang lawan kompem penuh stadium.

                                                              hehehe bergambar la sikit....

 So,walaupon aku dan kawan2 tak dapat hadir ke stadium kami tetap dapat menonton perlawanan tersebut di astro,,hehehehe,,orang cakap kalau mahu seribu daya kalau taknak seribu dalih,,heheheh so dapat la kite orang tengok,,,,,yang seronok pulak,masa aku  leka tengok perlawanan tu tak terasa langsung yang aku ni sedang berada di negara orang then rasa macam duduk dekat rumah kampong jer heheheehe,,,sebab nya apa,,mungkin semangat dan sokongan aku terhadap Pahang yang kuat sehingga kan lupa perkara lain buat seketika,,hehehehe,,,fanatik la kononnya,,,hehehehehe.....

                                ha ni lah kawan2 pahang dengan joho aku yang kaki bola hehe...


                            tengok nya guna laptop je,,hahaha,,,itu je yang mampu di lakukan hehehe,,,

 Aku ni bukannya sejenis kaki kritik sangat la pasal bola,tapi apa yang aku nampak dalam permainan sebentar takdi,perlawanan banyak di kontrol oleh pihak tuan rumah,mungkin ini kelebihan kepada Johor kerana berada di tempat sendiri,pada perlawanan separuh akhir (satu) di stadium Lakim ni,Pahang dengan Johor seri dengan jaringan satu sama, jaringan dari Johor di sempurnakan oleh Luciano figueroa dan bagi Pahang jaringan di tempat lawan di sempurna kan oleh  Matias conti....

 Pada pendapan aku kedua dua pasukan sudah bermain sebaiknya,mungkin kesilapan yang berlaku tidak kita duga kerana dalam apa jua situasi pon kite kena terus hadapi samada menang mahu pon kalah..

 Aku kan cukup tak suka kalau sampai terdengar khabar khabar angin yang mengatakan pergaduhan diantara penonton di antara kedua belah pihak,tak kire lah dari pasukan mana pon,,,cuba kita ambil pemikiran yang positif dengan mengangap perlawanan itu hanya lah satu perlawanan yang mana  pasti akan ada yang kalah dan menang,,,adat permainan, biasa lah,,,so tak salah kalau nak fanatik sangat tapi jangan la sebab bola sepak kite sesama banggsa malaysia bergaduh,,,kan tak sedap bunyinya :)...

                                            ni lah kawan pahang aku,,,,hogoh pahang hogoh,,,,

                                          hehehe,,ni aku dengan kawan aku black budak joho

 So setakat ni jela cerita aku,,,,seorang bdak bola yang dah lama x sentuh bola hahahaha,,,terima kasih sebab sudi baca.....macehhh.

No comments:

Post a Comment

Satay Sedap Kuantan

Hi semua Assalamualaikum.. Ramai yang bertanyakan dekat mana nak makan sedap dekat kuantan terutamanya penggemar satay / sate / satey kan ...