Thursday, May 1, 2014

senyuman

   halo and assalamualaikum

 hari ni hujan ofqos la sejuk,,mmm orang cakap memang sedap tidor lahkan ,,hehhehehe
tapi dekat sini bukan nya aku nak cite pasal tido ni saja je nak cerita sal muhasabah diri sendiri,apa orang cakap muhasabah diri itu sememangnya indah.. :) so biasa lah kite sebagai manusia biasa tak lari daripada melakukan kesilapan,sebenarnya bagi aku sebaik baik rujukan adalah Al quran, sebaik baik guru adalah pengalaman , dan sebaik baik teman adalah diri sendiri,

 Sebab apa aku cakap cam ni,bagi aku setiap apa yang terjadi adalah ketentuan illahi baik ke buruk ke kite kena terima dengan hati yang terbuka dan jangan sesekali kite menyalahkan takdir sekiranya kite gagal dalam sesuatu perkara sebab yang melakukan sesuatu itu adalah diri kite sendiri dan menentukan nya adalah allah taala,so,tanya balik pada diri sendiri adakah aku sudah buat yang terbaik seandainya aku ingin yang terbaik.

 Aku suka dengan petikan ini JANGAN TANYA APA ORANG LAIN BUAT UNTUK KITE ,,TAPI TANYA BALIK PADA DIRI KITA APA YANG KITE BUAT UNTUK ORANG LAIN.

  kehidupan ini seringkali kite akan diuji... terkadang kite di atas dan terkadang jugak kita di bawah,,so pepatah melayu ada mengatakan kalau pelepah bawah jatuh pelepah atah jangan ketawa maknenya mungkin jadi hari ni hari orang mungkin esok hari kite siapa tahu...so aku sebagai manusia biasa masih belajar apa sebenarnya itu erti sebuah kehidupan,bagi aku sebenar benar senyuman itu adalah tangisan airmata taubat ,,di saat seorang hamba ALLAH memohon ampun akan semua dosa dosanya,,,,terkadang kite diuji dengan pelbagai masalah kecil mahu pon besar,di hina di caci sehinggakan kite di ungkit akan kisah silam kite yang terdahulu,..saat itu hanya Allah taala SAHAJA sebagai tempat sebaik baik tempat mengadu kerana ia maha pengasih lagi maha penyayang.



  bagi aku apa yang perlu aku lakukan adalah cermin diri sendiri dan perbaiki
apa kelemahan diri SENDIRI DAHULU  nanti takde lah kata orang koyak kain orang kite
nampak tapi koyaknya kain sendiri di gelakan je hehehe...


Okay la setakat ini sahaja perkonsian aku,,n tq kerana sudi membacee,,,macehh,,,

No comments:

Post a Comment

Satay Sedap Kuantan

Hi semua Assalamualaikum.. Ramai yang bertanyakan dekat mana nak makan sedap dekat kuantan terutamanya penggemar satay / sate / satey kan ...