Friday, January 23, 2015

Azam tahun baru

Hii assalamualaikum dan salam sejahtera

 Bila kita sebut je tahun baru sudah semestinya kita semua akan ingat n akan dengar dan akan di tanya apa kah azam tahun baru kamu awak dan anda hehehe...

 Itu lah soalan biasa yang akan di tanya bila menjelang tahun baru,bila sebut soal azam tahun baru ni satu je kita kena pikir kan kembali adakah azam tahun lepas sudah kita kecapi dan sudah kita perolehi

 Sebut sahaja pasal azam setiap daripada kita mempunyai azam dan matlamat hidup sendiri,bagi aku azam adalah satu matlamat yang akan aku kecapi sama ada aku akan perolehinya hari ni atau pon esoknya, disini aku nak cerilah sikit sikit pasal azam aku yang sudah tercapai tahun lepas iaitu di tahun 2014

 Senang kata lah kan tahun 2014 adalah tahun yang banyak mengajar aku erti sebuah kehidupan,tahun ini lah banyak menceritakan pahit manis perjalanan kehidupan aku,,heheh kalau nak aku ceritakan di sini semangnya panjang lah hehehe so lain entry lah okay...

 Semestinya korang tertanya tanya apa azam tahun lepas akukan heheh,,,okok ni nak cerita lah ni hahaa,aku adalah anak lelaki sulong dalam keluarga aku dari 7 adik beradik so makna kata aku adalah abang dan sebagai contoh kepada adik2 aku,satu sahaja azam aku korang nak tahu apa azam aku?azam aku ialah aku nak buat sesuatu yang boleh buat kedua ibu bapa aku bangga walau dengan apa cara sekali pon,,,

 Sememangnya betul kata orang sebaik baik guru adalah pengalaman,sepanjang tahun ini dan sebelom nya sememangnya banyak kenangan dan pengalaman yang aku perolehi,kalau boleh aku nak ceritakan banyak ,mungkin lagi lama aku menaip ni hehehe,, alhamdulillah tahun 2014 adalah salah satu tahun di mana aku menamatkan pejalaran aku di university,dalam aku tidak
menyangka aku di anugerahkan anugerah dari university...


Betul kata orang kalau hendak seribu daya taknak seribu dalih ,,aku nak ucapkan berbanyak terimakasih pada ibu bapa aku, kawan aku yang kenal siapa aku dan sahabat sahabt yang tak pernah berhenti menemani aku saat aku sunyi,satu sahaja menjadi pegangan aku dan aku sering menyimpannya dan aku sering ungkapkan saat aku kecewa atau berduka ialah kata kata ini JIKA ADA SUATU TANGAN YANG INGIN MEMBERI TAPI JIKA ALLAH TIDAK REDO MAKA TIADA SIAPA DAPAT MEMBERINYA TAPI JIKA ALLAH S.W.T INGIN MEMBERI MAKA TIADA JUALAH TANGAN YANG DAPAT MENGHALANGNYA

hidup ini singkat jadi tinggalkan lah kenangan yang indah mungkin suatu hari nanty manusia sekeliling akan merindui akan dirimu ...

No comments:

Post a Comment

Satay Sedap Kuantan

Hi semua Assalamualaikum.. Ramai yang bertanyakan dekat mana nak makan sedap dekat kuantan terutamanya penggemar satay / sate / satey kan ...