Wednesday, January 28, 2015

Bagaimana Cara untuk tanggalkan setem dari sampul surat

Hi assalamualaikum dan salam sejahtera,,,

 Ha kali ni aku nak menceritakan sedikit sebanyak bagaimana cara untuk tanggalkan setem dari sampul surat ...

 Almaklum la kalau main tarik jer mesti koyak n nipis kan hahaha,,aku pon dulu masa tak tahu macam mana nak tanggalkan aku pon main koyak jugak.

 Bila sebut mengenai setem sah sah kita akan ingat itu adalah salah satu hobi atau minat.Yela setiap daripada kita mesti ada hobihehehe yang penting setem penting jugak selain posman untuk menghantar surat.


Okay mula mula sekali korang kena potong setem tu dengan sampul surat tu mengikut ukuran setem
tu macam ni .



Then korang rendam dalam di dalam air panas suamm selama 10 saat  then korang leraikan perlahan2 setem degan lebihan sampul surat yang telah di potong.



Pastu tunggu bagi kering baru masukkan dalam buku setem.



Haha salah seorang dari korang mesti ada minat yang sama macam aku kan tu la,,ha ni link nya kat youtube korang bole tengok https://www.youtube.com/watch?v=uaYKdK7A2OY.
Bagi aku kumpul setem ni boleh buat aku rasa puas and seronok hehehe...
 apa apa pon tq sebab sudi membaca bye..



No comments:

Post a Comment

Satay Sedap Kuantan

Hi semua Assalamualaikum.. Ramai yang bertanyakan dekat mana nak makan sedap dekat kuantan terutamanya penggemar satay / sate / satey kan ...