Friday, January 16, 2015

Cameron highland

Assalamualaikum dan salam satu Malaysia,,, hahaha jangan nak formal sangat lah :)

 Saja je lama koi tak mengupdate blog terasa rindu pulak nak menaip,bukan apa bz sangat dengan kerja maklum la orang dah kerja hehehe...

 Kali ni aq nak kongsi sikit pengalaman berjalan2 di cameron highland di musim banjir hehehe....
sejuk habak hang,,,sebenarnya aku nak balik ke kampong halaman di kuantan xp di sebabkan banjir yang melanda jalan temerloh aku xdapat pulang ke Kuantan so makne kata cuti pon aku dah apply lama n xtau nak wtp kalau balik so aku jenjalan la dekat sini ,,,maklum lah first time p sana perok la sikit hehehe...

 Dekat sini korang mesti tertanya tanya apa yang ada,,,kalau nak di ekotkan haty lah kan nak je aku melawat semua tempat dekat situ xp masa xmengizinkan so den hanya mampu pergi ke satu dua tempat je mmm....

 Di sebabkan hujan sekejap2 so sikit jela tempat yang den sempat pergi,tapi kan yang penting korang wajib pergi ke ladang teh boh yang name tempat nya sg palas :) hehehe jalan masuk die memang kecil dan sempat mula2 aq masuk nampak cam xdew apa jer xp bila dah masuk kedalam n makin dalam pehhh berpinau mata tengok kecantikan alam semula jadi cewahhh...

 Okay nilah aku nak konsi kan sedikit gambar2 yang sempat aku tembak ketika di dalam hujan renyai..

    Ladang teh boh








  ha kalau hampa nak tau ni lah ladang teh boh dekat sini bukan gua bukan nak sembang lah memang sedap gila teh dia kalau hampa mai sini try la datang best n sejuk hehehe,,jangan lupa bawa payung ,,,kikiki sebelom ke tempat lain minum lah dulu secawan hehehe....


kalau hampa perasan ni lah tempatnya Aron aziz berlakon cerita ombak rindu


ha ni nak tanya sikit hampa ni duk selalu minum teh ni hampa kenal tak daun teh ,,,ini lah yang dinamekan daun teh...


   Bukan ni je tempat yang sempat aku pergi banyak lagi gambarnya acctly xp almaklum lah sayang camera kang kena hujan xpasal2 rosak mmm so sikit jelah gambarnya hehehe,dekat sini pon aku ada pergi ke taman rama2 dekat situ adalah bapok besonya rama rama...n bunga raya adalah rasanya beso muka hahaha

   taman rama rama








 Ha satu lagi tempat hampa wajib p adalah p petik strawberry n hampa akan merasai pengalaman memetik buah strawberry ni n basuh terus ngap hehe,nak habak ni dia punya rasa segarnya buat tu mengingatkan kembali masa aku dapat makan nya di london dulu hehehe maklum la selalunya kalau dapat makan yang di pasaraya tu masam sikit hehehe opsss....



haha aku tak mau cerita banyak lah nanty hampa tau semua senang cerita hampa mai lah sini sesungguhnya Malaysia ni banyak lagi tempat tempat yang menarik untuk kita lawati
cuma kita je yang xsedar yang Malaysia ni mempunyai banyak pusat peranginan yang cantik belako heheh okay bye tq kerana sudi membaca  love u allssss :)

1 comment:

  1. nice entry.. tpi gmbr tu better letak watermark. zaman skrg bnyk pencuri uoll....:p

    ReplyDelete

Satay Sedap Kuantan

Hi semua Assalamualaikum.. Ramai yang bertanyakan dekat mana nak makan sedap dekat kuantan terutamanya penggemar satay / sate / satey kan ...