Monday, January 26, 2015

My dream job

 Hii assalamualaikum dan salam sejahtera

 Kali ni hamba ingin berkongsi mengenai perkataan yang sering kita dengar iaitu DREAMMM hehehehe...ha kali ni nak cerita mengenai my dream job.

 Okay ni nak tanya sikit,setiap dari pada kita semestinya ada impian kerjaya masing masing bukan?
so sama lah macam aku,aku pon ada impian kerjaya aku sendiri,korang nak tau apa die my dream job? kerjaya impian aku nak jadi pegawai yang berunifom  macam ni


 Kekadang impian dan cita2 tu boleh berubah disaat kita mulai melangkah ke usia dewasa,itu sememangnya lumrah kehidupan kita sebagai manusia biasa hanya mampu merancang tapi Allah s.w.t yang menentukan...

 Tapi kata orang kalau hendak seribu daya taknak seribu dalih,dah kalau dah namenya tiada rezeki kita di tempat yang kita ingin kan mungkin Allah akan ganti kan yang lebih baik dari itu...tapi yang penting kita usaha,,,

 Sebenarnya bukan ni jer dream job aku ada lagi,,hehehe actly impian kerjaya aqu ni baru jer terpikir tahun ni nak tau apa? haa aku nak jadi ahli peniagaan ,ok tak? hahaha,,nak jadi boss la katakan,
ha nak meniaga apa tu nnty aq cerita bila dah kompemm heheheh so aku just bagi kiasan je dulu,
korang nak tahu kenapa aku nak jadi peniaga hehehe mybe sebab nya aku ni dari keturnan perniaga kot hehehe,,,n lagi satu aku ni bukan jenis tahan sabar lama bila kerja dengan orang hehehe...
lagi pon islam ada cakap yang  9/10 rezeki ada dalam perniagaan.

 Yela apa2 pon kita hanya mampu merancang tapi tuhan yang menentukan so bila kita yakin akan sesuatu tu just buat sampai berjaya,,,ye memang kata mudah cakap sememangnya mudah tapi kita takkan berjaya kalau kita takut menempuhi kegagalan kerna kegagalan itu lah yang memberi kita pengalaman dan kekuatan untuk di perbaiki untuk kebaikan...

 So kenkawan setakat ni jelah dulu okay,,, tq sebab sudi membaca
aku yang menulis anak Taib Yahya

No comments:

Post a Comment

Satay Sedap Kuantan

Hi semua Assalamualaikum.. Ramai yang bertanyakan dekat mana nak makan sedap dekat kuantan terutamanya penggemar satay / sate / satey kan ...