Tuesday, January 27, 2015

Apa itu White Balance In Photography

Assalamualaikum dan salam sejahtera kawan kawan

 Kali ni aku nak kongsi kan serbe sedikit pengetahuan mengenai apa yang di panggil white balance.

 So kalau korang perasan lah dekat button camera korang mesti ada tulis WB  so tu lah button die ha sesetengah camera ada jugak yang white balance die setting secara manual maknenya korang kena cri dalam setting camera tula n kat situ korang boleh pilih jenis2 white balance yang korang kena setting sebelom amik gambar .

 Ha ni lah sebagai salah satu contohnya perbandingan white balance.

                          


 Kenapa perlu white balance? dan apa itu White balance, ianya adalah aspek penting dalam dunia photografi dan berpengaruh pada hasil akhir photo. kenapa kita perlu memahami white balance ini adalah karena kita ingin warna foto kita menjadi apa yang kita ingin hasilkan. Jadi, white balance berpengaruh terhadap warna photo.

 So aku rasa tak payah cakap banyak pon takper yang penting korang kena selalu peraktiskan baru la cepat pandai hahaha...

Dan ni lah sedik contoh yg sempat aku amik ari tu.


                                      









okay lah sekian dulu perkongsiang yang sedikit ini dari aku tq sebab sudi membaca saya yang menulis kalau salah tolong betoi kan :)


No comments:

Post a Comment

Satay Sedap Kuantan

Hi semua Assalamualaikum.. Ramai yang bertanyakan dekat mana nak makan sedap dekat kuantan terutamanya penggemar satay / sate / satey kan ...